V drtivé většině repasí karburátoru je potřeba vyměnit všechna gumová těsnění a O-kroužky. V dobách, kdy ještě běžně jezdili a ve výrobě byli stále karburátorové motorky, tak povětšinou se při čištění karburátorů nechávalo vše původní. Jednak produkty z pryže nebyli tak staré, ale hlavně benzín neobsahoval biosložku jako nyní.

Současný Natural 95, který obsahuje povinnou biosložku (biolíh), způsobuje rozleptání či rozpuštění gumových částí nebo hadiček, podle použitého materiálu ale můžou i ztvrdnout a popraskat.

Je tedy důležité vše nahradit a použít repasovací sady, či jednotlivé komponenty, které jsou již vyrobeny z materiálu, které odolají příměsi biosložky a samotnému palivu. Dnešní O-kroužky jsou vyrobeny z fluor kaučukového materiálu jako je Viton, FPM nebo FKM, které jsou odolné agresivním kapalinám, palivům, organickým rozpouštědlům a chemikáliím.

Repasovací sady, které používám, jsou prověřené od japonského výrobce a gumová těsnění jsou z materiálu Viton. Pro příklad uvedu motocykl CBX1000, který ve své karburátorové soustavě má více než 60 (šedesát) O-kroužků!, a netěsnost jen jednoho z nich už je problémem.

Je také nutno podotknout, že je na místě doporučit používání při provozu a především při odstavení motocyklu výhradně prémiová paliva. Ty neobsahují povinnou biosložku (bioetanol), ale syntetický éter, u kterého rizika odpadají. Kromě špatného vlivu na těsnění je i zásadní problém, že biolíh přidaný do Naturalu 95 na sebe váže vodu. A když stroj stojí dva, tři měsíce, voda se oddělí a usadí se na dně jak nádrže, tak plovákových komor a stroj se nenastartuje. A samozřejmě podpoří korozi kovových součástí v palivovém systému. Líh také narušuje pájené spoje, a u starších motocyklů je potřeba na to dát pozor, přívody paliva jsou často pájené.

Dobrým pomocníkem jsou také přísady do paliva. Z vlastních zkušeností a testů doporučuji výrobek VIF-benzín, který je běžně dostupný.

Některé názory, že obava není na místě a provozovat starší motory na paliva s biolihem lze bez větších potíží, se moc nezakládá na pravdě. Za mojí třicetiletou praxi jsem mnohokrát řešil právě problémy způsobené palivem a v posledních letech právě kvůli standartním palivům.

Honda CBX 1000

Honda CBX 1000
poškozená membrána

Honda CBX 1000

Honda CBX 1000
šroub bohatosti

Yamaha XJ550

Yamaha XJ550
Mikuni BS28