Karburátorová sestava od Keihinu pro šestiválcovou Hondu z konce sedmdesátých let je uměleckým dílem. A nejen to! Je také složitá a náročná na servis, to platí dvojnásob při celkové repasi.
Pokud se už přistoupí k servisu karburátoru na CBX, tak je potřeba je udělat naprosto kompletně, a to nejen z hlediska stoprocentní funkčnosti, ale i pohledové. Karburátory jsou na CBX viditelné a jsou prvkem, který zaujme. V době, kdy vznikla CBX se jednalo o složité karburátory a umístění 3 + 3 v úhlu je toho dokladem.
K těmto karburátorům se dodává kompletní repasovací sada, která obsahuje vše potřebné, pokud opravdu se sestava rozebere tzv. na molekuly. A právě u těchto karburátoru je to potřeba. Je to spousta dílů, ale záleží opravdu na každé součástce. Existují i sady, které obsahují jen těsnění vaničky a jehlový ventil k plováku. Ale doporučuji velké sady, kde jsou především těsnící prvky pro spojení mezi jednotlivými tělesy a tam je často problém s netěsností.
Montáži nových prvků a těsnění předchází velmi pečlivé čištění, mytí chemií, mechanické čištění nástroji a tlakovým vzduchem. Až pote přichází čištění v ultrazvuku v chemické lázni. Poté je nejdůležitější opětovné mytí a proplach a také opět použití tlakového vzduchu. Následuje dokonalé vysušení.
V těchto karburátorech je na šedesát o-kroužků různé velikosti a každý musí plnit funkci na sto procent. Preferuji tovární nastavení a dle manuálu osazuji jednotlivé trysky, jehly i samotné prvky se štelují dle parametrů výrobce. Pokud je nějaký díl nebo kus poškozen, tak je fakt, že se dá stále dost věcí sehnat nebo objednat. Ale ceny jsou astronomické. Proto i když karburátory budete z motocyklu vyjímat, přistupujte k tomu z maximální opatrnosti. Ale to se týká jakýchkoliv i jiných karburátorů.Aby celá sestava vypadala dobře, tak kovové části a držáky nechávám zinkovat a víčka šoupátek se buď leští, nebo chemicky čistí.
Poctivá práce na těchto šestkových skvostech běžně zabere 15 až 20 hodin.